
Rendezvény Navigation
Ajánló
Az ingatlan-nyilvántartási eljárások közül a társasházak tulajdoni lapi bejegyzése az egyik, ha nem a legbonyolultabb ügycsoportot képezi. A szükséges okiratok körének bizonytalansága, a tulajdonosi, teherjogosulti hozzájárulások beszerzésének nehézkessége, valamint az irányadó jogszabályok folyamatos változása nem csak a földhivatali ügyintézők, hanem a társasház alapításában résztvevő érdekeltek, jogi képviselők életét is megnehezítik.
Emellett nem lehet elmenni szó nélkül a földhivatali, bírósági gyakorlatok eltérő voltából fakadó problémák mellett sem, hisz nincs annál zavaróbb, bizonytalanságot okozó tényező, ha a jogi képviselő nem lehet biztos abban, hogy egy földhivatali osztály előtt már bevált okiratsablon minden más ingatlanügyi hatóság előtt is megállja a helyét.
Az utóbbi idők építéshatósági normaszöveg változásai sem tették egyértelműbbé a résztvevők helyzetét, további eltérő joggyakorlatokat indukálva a társasházi bejegyzések terén.
Az előadás során Önökkel együtt feltérképezésre fog kerülni a hatályos jogi szabályozás, annak buktatói, illetve részletesen körbe lesz járva a szükséges és elégséges okirati kör alaki és tartalmi kritériumainak rendszere, feltárva a jellemző hibákat, melyek elkerülése jelentős többlet költségtől, illetve időveszteség elkönyvelésétől mentesítheti a feleket.
Országunkban gombamód szaporodnak a társasházak, így ingatlanjogi szabályozásuk helyes és a gyakorlatban is sikeresen alkalmazható ismeretének minden magára valamit adó jogász tarsolyában előkelő helyen kell szerepelnie.
Tematika
1./ A társasház fogalmi kérdései, értelmezési lehetőségek
2./ A társasház bejegyzés alapját képező okiratok és jellemző hibáik
3./ Kérelem-formanyomtatvány
4./ Alapító okirat
5./ Alaprajz
6./ Építéshatósági engedély
7./ Egyéb szükséges okiratok
8./ Iratbetekintés, iratmásolat igénylés rejtelmei a társasházak kapcsán
9./ Függőben tartás és a tulajdonjog fenntartással történő eladás eljárási kérdései társasház alapítás előtt és után.
10./ Elővásárlási jog gyakorlásának kérdése társasházak vonatkozásában.
11./ Társasházi alapító okirat módosítás, önálló ingatlanok kialakítása, kapcsolódó szavazati arányok.
A képzés szakmai előadója

Előadó: Dr. Fazekas Gábor- Főosztályvezető, Pest Megyei Kormányhivatal, Földhivatali osztály
Részletes tájékoztatás az e-learning képzés menetéről:
Részletes tájékoztatás az e-learning képzés menetéről:
Mi történik a megrendelés elküldését követően?
A megrendelés elküldését követően, minden pénzügyi teljesítéshez szükséges információt megküldünk a regisztráció során megadott e-mailcímre. Amennyiben a visszaigazolásban feltűntetett díj kiegyenlítésre kerül, megküldjük Önnek az oktatási anyag(ok)hoz rendelt belépési útvonalat és adatokat, illetve pénzügyileg teljesített számlát.
Részletek a kurzusról és az oktatási felület működéséről
- Kurzus időtartalma: 120 perc
- Fejezetek száma: 6 db
Minden fejezet végén a rendszer feltesz Önnek egy éberségellenőrző kérdést az elhangzott oktatási anyaghoz kapcsolódóan.
A fejezetek közötti éberségellenőrző kérdésről:
- A kérdések száma a kurzuson belül: 1 db/fejezet
- A kérdések formája: feleletválasztós teszt
- Kitöltés módja: jelölőnégyzet használatával
A kurzus megtekintésért és az ellenőrzőpontokon történő helyes kérdés megválaszolásért, a szabályzat szerint 3 kreditpont adható.
*Az oktatási felület korlátlan számú belépést biztosít a kurzusban résztvevő számára a megtekintési határidőig.
Ehhez a képzési anyaghoz NEM tartozik vizsga!
A megszerzett kreditpontok lejelentéséről a MÜK rendszerébe cégünk gondoskodik, Önnek további teendője nincs.
Technikai segítség a bejelentkezés során felmerülő akadályok kezeléséhez >>>
Amennyiben a fentieken túl bármilyen kérdése felmerül, kérem keresse ügyfélszolgálatunkat, készséggel állunk rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken:
Telefonos ügyfélszolgálat: +36 70 586 7791
Ügyfélszolgálati idő: hétfő-csütörtök: 9:00-16:30, péntek: 9:00-14:30
E-mail cím: info@aktualis-ma.hu
MAVOR Legal Kft.
MAVOR Legal Kft. – A tanulás jövője
Az online tanulás egyre elterjedtebb lesz, ezért érdemes hozzá alkalmazkodni és kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.
A MAVOR Legal Kft. által alkalmazott e-learning képzési módszer szerint, az oktató és a képzésben résztvevő időben és térben is teljesen elkülönül egymástól.
A képzési módszer előnyei:
Hatékonyság, eredményesség kötöttségek és korlátok nélkül.
- a tanulás bárhol, bármikor saját haladási tempóban végezhető
- globális hozzáférést biztosít a tudáshoz korlátok nélkül (időben és térben)
- egyéni tanulási módszerhez, és képzési szükségletekhez igazított
- az oktatást annyiszor ismételheti meg, ahányszor az egyéni igényeihez szükséges
- a családi és munkahelyi kötelezettségek és a tanulmányi feladatok jól összeegyeztethetőkké válnak
- csökkennek az oktatáshoz, képzéshez kapcsolódó járulékos költségek (pl.: utazás, szállás stb.)
- a tanulási folyamat üteme nyomon követhető, naplózható és a megszerzett tudás mérhető
- az online tananyag naprakész mely a folyamatosan változó jogszabályok, törvény módosítások által befolyásolt szakterület esetében igen fontos szempont – könnyen karbantartható (aktualizálható), illetve felújítható
Több órás képzési anyagaink 15-25 perces fejezetekre vannak bontva, így nem szükséges egyszerre, rászánnia több órát a megtekintésre.
Oktatási rendszerünk minden megtekintett fejezetet naplóz, így Ön onnan folytathatja, ahol abbahagyta.
Ne maradjon le semmiről, a fejezet közben az oktatási anyag bármikor megállítható a megtekintett fejezet pedig újra meghallgatható, illetve biztosított az előre-és visszatekerés lehetősége.